Używamy Cookies w celu dostosowania naszych serwisów do indywidualnych potrzeb użytkowników.
Dalesze korzystanie z tego serwisu oznacza, że będą one zapisane w pamięci urządzenia. Dowiedz się więcej o naszej polityce prywatności

Zamknij

08 - 28/06/2015

fot. Maciej Zakrzewski
Galeriafot. Maciej Zakrzewski
  • W latach 60. i 70. Poznań był najbardziej neonowym miastem w Polsce. Neony rozświetlały szarą, komunistyczną rzeczywistość i nadawały szyku przestrzeni publicznej. Nawiązując do tej tradycji, Tim Etchells przygotowuje neon nawiązujący do głównego tematu festiwalu – Idiomu zatytułowanego „Nowy Ład Światowy”. Neon zostanie umieszczony przy wejściu do Starej Rzeźni i stanie się jednym z projektów wizualnych towarzyszących mieszkańcom miasta podczas festiwalu. Neony są ważną częścią twórczości Tima Etchellsa – rodzajem metaforycznego komentarza do rzeczywistości społecznej, głosem jednostki zagubionej w chaosie informacji, haseł, przekazów medialnych pozbawionych głębszego znaczenia. Artysta tworzy je od 2008 r. i pokazuje zarówno w galeriach, jak i w przestrzeni publicznej. Charakteryzują się one prostotą wizualną, emitują wieloznaczny komunikat skłaniający do refleksji nad własnym położeniem w świecie.


    Spotkanie z Timem Etchellsem i aktorami Forced Entertainment po spektaklu Tomorrow's Parties 21/06 godz. 21:30.

    Po zakończeniu festiwalu neon zostanie przeniesiony do budynku Arkadii, siedziby Fundacji Malta.

  • Tim Etchells

    Krator Idiomu Nowy Ład Światowy na Malta Festival Poznań 2015 – jest reżyserem i aktorem, autorem scenariuszy, neonów, projektów internetowych, liderem teatralnej grupy Forced Entertainment (ang. „przymusowa rozrywka”), która powstała w 1984 r. w brytyjskim Sheffield. W centrum zainteresowania, zarówno w swojej pracy scenicznej, jak i w projektach z obszaru sztuk wizualnych czy literatury, Etchells stawia język. Dekonstruuje słowa, rozbija monolity narracji, wzajemnie zderza niepasujące do siebie elementy. W tak otwartej strukturze na nowo próbuje odnaleźć możliwość niezafałszowanej ekspresji i poważnej, choć nie pozbawionej ironii i dystansu, rozmowy. Korzysta z estetyki i narracji codzienności, mieszając jej prostotę wizualną, brak spektakularności z absurdem, ironią i przerysowaniem uwidaczniającym konstrukt, jakim jest otaczający nas świat. Przy swoich interdyscyplinarnych projektach współpracował z wieloma choreografami, fotografikami i artystami wizualnymi, m.in. Meg Stuart, Borisem Charmatzem, Astą Groting, Wendym Houstounem, Elmgreen & Dragset, Philippem Gehmacherem, Hugo Glendinningiem, Vlatką Horvat, Fumiyo Ikedą, Kate McIntosh, Jimem Fletcherem, Antem Hamptonem.

  • idea: Tim Etchells