Używamy Cookies w celu dostosowania naszych serwisów do indywidualnych potrzeb użytkowników.
Dalesze korzystanie z tego serwisu oznacza, że będą one zapisane w pamięci urządzenia. Dowiedz się więcej o naszej polityce prywatności

Zamknij

08 - 28/06/2015

fot. materiały prasowe
Galeriafot. materiały prasowe
  • SENSORIUM to instalacja dźwiękowa, która powstała w ramach programu Rezydenci w Rezydencji 2014 w Centrum Kultury "Zamek" w Poznaniu. Autor, Rafał Zapała wypełnił pustą, monumentalną przestrzeń wieży zegarowej budynku głośnikami i skomponowaną muzyką. Jej odtwarzanie jest powiązane z reakcjami psychofizycznymi Zwiedzającego. Seans w surowej i fascynującej przestrzeni odbywa się jednoosobowo pod opieką milczącego asystenta. Kompozycja ma otwartą formę, muzyka może rozwijać się w różnych kierunkach i różnych tempach w korelacji ze stanem umysłu Zwiedzającego. Stany emocjonalne zczytywane za pomocą technologii biofeedacku (fale mózgowe, tętno, reakcje elektryczne skóry itp.) współtworzą ostateczny kształt kompozycji. Technologiczne "serce" instalacji powstało w instytucie CCRMA na Uniwersytecie Stanforda.

    SENSORIUM to instalacja dźwiękowa, która powstała w Centrum Kultury ZAMEK w Poznaniu w ramach programu Rezydenci w Rezydencji 2014.

    Bezpłatny wstęp na seans Sensorium dla uczestników Malta Festival Poznań można będzie rezerwować na stronie projektu od 1. czerwca

     

  • Rafal Zapała

    kompozytor, improwizator (pianista, perkusista, live electronics), artysta dźwięku, adiunkt w Zakładzie Kompozycji i pracownik Studia Muzyki Elektroakustycznej Akademii Muzycznej w Poznaniu (SMEAMuz Poznan), doktor kompozycji

    Zapała nie dostrzega granic pomiędzy muzyką poznaną poprzez akademickie wykształcenie, muzyczne doświadczenia kontrkultury i współpracy z artystami z innych dziedzin sztuki. Jego muzyka jest prezentowana na festiwalach muzyki współczesnej, w jazzowych klubach, scenach muzyki eksperymentalnej oraz w otwartych przestrzeniach miejskich. Ukończył studia z kompozycji muzyki (magister, doktor) i dyrygentury chóralnej (magister). Uczestniczył w kursach, m.in.: K. Stockhausena (Kürten2008), Acanthes Courses (Metz, 2010 z IRCAM, T. Murailem, B.Furrerem), P.Oliveros (STEIM, Amsterdam), A.Lucier (Sonic Acts, Amsterdam) i Artysta–Rezydent m.in.: w Stanford University–CCRMA (01-03.20014), CK "Zamek" (2014), Kompozytor Rezydent Filharmonii Świętokrzyskiej (2014/2015). Założyciel i prezes fundacji an_ARCHE NewMusicFoundation oraz wielu zespołów i projektów muzycznych (z muzyką współczesną komponowaną, improwizowaną, elektroniczną, eksperymentalną). Autorska koncepcja Live Electronic Preparation (LEP Technique) jest opublikowana jako rozdział Oxford Handbook of Interactive Audio (Oxford University Press, 2014).