Używamy Cookies w celu dostosowania naszych serwisów do indywidualnych potrzeb użytkowników.
Dalesze korzystanie z tego serwisu oznacza, że będą one zapisane w pamięci urządzenia. Dowiedz się więcej o naszej polityce prywatności

Zamknij

08 - 28/06/2015

fot. Hugo Glendinning
Galeriafot. Hugo Glendinning
  • Spektakl The Notebook jest adaptacją słynnej powieści Ágoty Kristóf pt. Duży zeszyt, która została przetłumaczona na ponad 30 języków. Węgiersko-francuska autorka mierzy się w niej z tematem wojennej traumy i wyobcowania; pyta, jak zachować wierność zasadom w świecie pełnym przemocy i terroru. Przedstawienie Forced Entertainment jest ascetyczną formalnie, poruszającą opowieścią o wojnie, dorosłości i odpowiedzialności za otaczający nas świat. Na pustej scenie dwóch aktorów wciela się w głównych bohaterów – braci bliźniaków, którzy czytając z tytułowego zeszytu, rekonstruują swoje życie na węgierskiej wsi w czasie II wojny światowej. Ich opowieść to świadectwo lojalności, przyjaźni, próby przetrwania w sytuacjach ekstremalnych. Historia pełna jest dramatycznych obrazów, ale też wspomnień zabawnych, niewinnych i beztroskich. Tim Etchells podkreśla wpływ, jaki lektura książki (jej konstrukcja i język) wywarła na niego i jego współpracowników w latach 80.

    Bilety dostępne także w kasie Teatru Nowego im. T. Łomnickiego (ul. Dąbrowskiego 5).

    Spotkanie z Timem Etchellsem i aktorami Forced Entertainment odbędzie się 21 czerwca o godzinie 21:30 po spektaklu Tomorrow's Parties w Pawilonie Nowa Gazownia.

  • Forced Entertainment

    Grupa Forced Entertainment (ang. „przymusowa rozrywka”) powstała w 1984 r. w brytyjskim Sheffield. Liczy obecnie sześciu członków (Robin Arthur, Tim Etchells, Richard Lowdon, Claire Marshall, Cathy Naden, Terry O’Connor). Jej dyrektorem artystycznym jest Tim Etchells, aktor, reżyser, autor scenariuszy – kurator tegorocznego Idiomu Malty zatytułowanego „Nowy Ład Światowy”. Praca Forced Entertainment wywarła nie tylko ogromny wpływ na rozwój brytyjskiego sceny niezależnej, ale też na kształt teatru europejskiego. Zespół występował na najważniejszych scenach i festiwalach na świecie. Forced Entertainment korzysta z estetyki i narracji codzienności, mieszając jej prostotę wizualną, brak spektakularności z absurdem, ironią i przerysowaniem uwidaczniającym konstrukt, jakim jest otaczający nas świat. Wprowadza widza w stan niepewności, zaburzenia równowagi, który prowadzi do głębokiej refleksji nad jego rolą w społeczeństwie i autentycznością własnego życia. Spektakle Forced Entertainment to zarówno seanse dekonstrukcji przedstawiające rozpad świata i narracji, takie jak The Coming Storm (2012), The Thrill of it All (2010), Bloody Mess (2004), First Night (2001), minimalistyczne, niemal intymne przedstawienia jak The Travels (2002), Exquisite Pain (2005), Tomorrow’s Parties (2011) oraz legendarne, trwające od 6 do 24 godzin spektakle-maratony oparte na improwizacji – Speak Bitterness (pokazywane od 1994), Quizoola! (pokazywane od 1996) czy And on the Thousandth Night... (pokazywane od 2000).

    www.forcedentertainment.com

  • Opracowanie: Robin Arthur, Tim Etchells, Richard Lowdon, Claire Marshall, Cathy Naden and Terry O’Connor

    Performerzy: Robin Arthur, Richard Lowdon

    Reżyseria: Tim Etchells

    Scenografia: Richard Lowdon

    Oświetlenie: Jim Harrison

    Produkcja: Jim Harrison