
Czy bliskie ci jest uczucie bezsilności lub złości?
Czy uważasz, że w twoim życiu, albo w sytuacji społecznej coś powinno się zmienić i chciał(a)byś o tym porozmawiać z innymi?
Zgłoś sięi weź udział w warsztatach 28 i 29 marca oraz w artystyczno-społecznym projekcie „Katalog bezsilności”, realizowanemu przez reżyserkę Edit Kaldor. Przygotowanie sceniczne nie jest wymagane.
Do projektu zapraszamy mieszkańców Poznania w różnym wieku i o różnym doświadczeniu, razem będziemy dzielić się wiedzą i doświadczeniem bezsilności. Będziemy tworzyć mapę składającą się z szerokiego spektrum przeróżnych historii. Będziemy rozmawiać o systemie w którym żyjemy i możliwościach zmiany.
Wyniki pracy zostaną pokazane w czerwcu w ramach Malta Festival Poznań.
Premiera projektu miała miejsce w styczniu 2015 roku w Amsterdamie. Oprócz wersji poznańskiej, powstaje również wersja berlińska i praska, w której biorą udział mieszkańcy każdego z miast.
* * *
sobota, 28 marca, godz. 18.00-20.30, Teatr Ósmego Dnia, ul. Ratajczaka 44, II piętro
niedziela 29 marca, godz. 12.30-15.00, Fundacja Malta, ul. Ratajczaka 44, I piętro
Jeśli chciał(a)byś wziąć udział w jednym z warsztatów wyślij zgłoszenie, wpisując w treści maila swoje imię i nazwisko, na adres: bezsilnosc.malta@gmail.com. Osoby, które zgłoszą swój udział otrzymają szczegółowe informacje drogą mailową.
Reżyseria: Edit Kaldor
Współpraca: Katarzyna Chajbos, Agata Podemska, Barbara Prądzyńska, Zofia Smolarska
Kooprodukcja: Theatre Frascati (Holandia), Archa Theatre (Czechy), Hebbel am Ufer (Niemcy) & Malta Festival Poznań (Polska).
„Katalog bezsilności” jest projektem realizowanym w ramach europejskiej sieci House of Fire.
* * *
EDIT KALDOR urodziła się w Budapeszcie, ale jako dziecko wyemigrowała do Stanów Zjednoczonych. Po powrocie do Europy ukończyła Das Arts Masters of Theatre i zaczęła tworzyć własne spektakle, których odrębność szybko zyskała uznanie we współczesnym teatrze. Interesuje ją doświadczenie wewnętrzne ludzi, którzy w dzisiejszym świecie wydają się wyizolowani i niezdolni do komunikacji. Kaldor łączy w swojej pracy elementy fikcji i dokumentu, pracuje przede wszystkim z aktorami nieprofesjonalnymi, często używa mediów cyfrowych – wplata je w narrację spektaklu w sposób subtelny i przemyślany, ale bardzo bezpośredni.
Więcej informacji: www.editkaldor.com