Hasło neonu, który do końca trwania Malta Festival Poznań, w godz. 22.00-4.00 będzie świecił na budynku Starej Rzeźni, Tim Etchells tłumaczył Romanowi Pawłowskiemu, w wywiadzie dla „Gazety Wyborczej": Naszą przestrzeń życiową coraz bardziej determinują kapitał i komercja. (...) Dystans między życiem, kulturą i kapitałem stale się zmniejsza, te sfery są coraz bardziej ze sobą powiązane. Zawsze miałem poczucie, że język, którym mówimy, znaczenia, którymi dysponujemy, należą do kogoś innego. W kącie pokoju zawsze grał telewizor, z którego non stop sączyła się indoktrynacja. Dzisiaj nawarstwiają się miliony przekazów i narracji. Pytanie podstawowe: w jaki sposób możemy zachować możliwość krytycznej rozmowy o świecie, kiedy ziemia, na której stoimy, i powietrze, którym oddychamy, są skażone i nasączone tym wszystkim? Nie mówię, że czeka nas jakaś straszna katastrofa, ale czuję potrzebę pytania, jak możemy utrzymać do tego krytyczny dystans. I czy mamy jeszcze możliwość krytykowania maszyny, w której żyjemy.
Neon został zaprojektowany przez Tima Etchellsa na zamówienie Malta Festival Poznań, w ramach programu Idiomu Nowy Ład Światowy. Został on wykonany przez pracownię „Reklama-Neony” Piotra Heinze, która przez prawie 60 lat swojej działalności wyprodukowała najbardziej rozpoznawalne poznańskie neony.
Przeczytaj cały wywiad Romana Pawłowskiego z Timem Etchellsem w "Gazecie Wyborczej".