Używamy Cookies w celu dostosowania naszych serwisów do indywidualnych potrzeb użytkowników.
Dalesze korzystanie z tego serwisu oznacza, że będą one zapisane w pamięci urządzenia. Dowiedz się więcej o naszej polityce prywatności

Zamknij

08 - 28/06/2015

fot. Marco Berardi
Galeriafot. Marco Berardi
  • Cold Comfort  to premierowy projekt dwójki artystów, którzy poznali się podczas TAM 2012 organizowanego przez Instytut Sztuki Współczesnej «Дзиґа» we Lwowie. Projekt o charakterze situation-specific odwołuje się do tzw. festive comedy. Cold Comfort to marne pocieszenie, oferuje ograniczoną empatię, nie może stanowić zachęty na przyszłość.

     Idea i realizacja: (Abbey of Misrule) Yaroslav Futymskyi, Karolina Kubik

    Abbey of Misrule to historycznie nieformalne stowarzyszenie, stojące w opozycji do władz, inicjujące lokalne obyczaje karnawałowe i rytuały błazeńskie

    O godzinie 21:00 na placu Wolności przy punkcie informacyjnym spotykają się uczestnicy performatywnego ogniska, którzy przejdą przez miasto w kierunku rzeki Cybina.

     


     

  • Karolina Kubik

    Urodzona w 1984 roku. Córka Bogumiły, siostra Katarzyny, wnuczka Ireny i Czesławy, artystka wizualna, performerka, poetka; poprzez subiektywne odczuwanie historii zarówno w planie przeżyć indywidualnych, jak i zbiorowych, próbuje łączyć niewyrażalne z formami dialogicznymi oraz praktyką demokratyzowania sztuki. Analizuje oś pomiędzy ludzkim ciałem a geopolityką. Istotnym elementem jej działań jest czas oraz sytuacje żenujące. Brała udział w projektach, wystawach grupowych i festiwalach performance art w Polsce i za granicą. Pochodzi z Zelowa i Kropiwnicy. Mieszka i pracuje w Poznaniu.
     

    Yaroslav Futymskyi

    Urodzony w 1987 roku w Poninka, obwód chmielnicki, Ukraina. Zajmuje się grafiką, tworzy instalacje, performance. Artysta określa swoje prace jako sentymentalne. Tworzy je z przedmiotów wyjętych z życia codziennego. Rzeczy te mają dla niego szczególne znaczenie, są nasączone osobistymi historiami. Futymskyi przenosi je z kontekstu, w jakim funkcjonują na co dzień, do neutralnej przestrzeni galerii, przez co – jak sam mówi – ilustruje poezję zawartą w przedmiotach