Używamy Cookies w celu dostosowania naszych serwisów do indywidualnych potrzeb użytkowników.
Dalesze korzystanie z tego serwisu oznacza, że będą one zapisane w pamięci urządzenia. Dowiedz się więcej o naszej polityce prywatności

Zamknij

08 - 28/06/2015

fot. Marta Ankiersztejn
Galeriafot. Marta Ankiersztejn
  • Intercontinental to przedstawienie solowe. Jego akcja toczy się w zmiennym krajobrazie budowanym za pomocą materacy. Artystka podejmuje kolejne zadania - aranżuje próby własnej sprawności, wymyśla sposoby na pokonanie strachu. Obserwujemy zmienną relację pomiędzy przedmiotem a podmiotem - materace są zarówno elementami scenografii jak i bohaterami poszczególnych scen.

    Intercontinental to poszukiwanie intymności w sytuacji nieobecności drugiego człowieka. Próba ukojenia w towarzystwie wyimaginowanych postaci.

    - Kiedy spadasz, pozostaje jedynie mieć nadzieje, że na samym dole leży góra materacy.

    Zrealizowano z udziałem środków Ministerstwa Kultury i Dziedzictwa Narodowego.
    Spektakl w ramach Polish-Israeli Choreographic Exchange.

    Bilety oraz wejściówki dostępne w Punktach Informacyjnych Starego Browaru (ul. Półwiejska 42). 

  • Marysia Stokłosa 

    Ukończyła choreografię w School for New Dance Development (SNDO) w Amsterdamie oraz wydział tańca współczesnego w London Contemporary Dance School at The Place.

    Jest autorką spektakli – „Wylinka”, „MaMa Perform” „Intercontinental”, „Prawa Półkula”, „Vacuum”, „Fall in D” – prezentowanych w Polsce, Niemczech, Austrii, Holandii, Rosji i USA. Spektakl „Zatańczmy Chopina“ w jej choreografii, stworzony wspólnie z Januszem Stokłosą na zamówienie Narodowego Instytutu Fryderyka Chopina, miał swoją premierę podczas Expo 2010 w Szanghaju.

    W latach 2006–2008 była związana z choreografem Jeremym Wade’em, występując w „Glory” oraz „And pulled out their hair…” m.in. w Berlinie, Brukseli, Nowym Jorku, Buenos Aires i Montevideo. Tańczyła także w „This Universe” Maiji Reety Raumanni, „Project Zero Point” Sary Shelton Mann, „Die Zauberflote” Mina Tanaki, „B.O.B. The Final Cut” Dicka Wonga; „sex me not” Aitany Cordero.

    Od 2008 roku Maria Stokłosa jako prezeska Fundacji Burdąg bierze aktywny udział w życiu tanecznym w Polsce. W 2013 wraz z grupą kilkunastu choreografów powołała do życia Centrum w Ruchu - kolektyw oraz miejsce dla eksperymentalnej choreografii w Warszawie. W latach 2011-2012 tworzyła ideę oraz program międzynarodowego festiwalu młodej choreografii Przegląd Nowego Tańca. Od 2008 organizuje warsztaty i rezydencje choreograficzne w Domu Pracy Twórczej Burdąg.

    Jako edukatorka współtworzyła z Iloną Trybułą Laboratorium Improwizacji, prowadziła - dzięki stypendium MKIDN - autorski program edukacyjny Lab Nowego Tańca oraz była opiekunką artystyczną projektów dla młodych choreografów - „Kilka kroków do Lutosławskiego” (organizowanego przez Centrum Sztuki Współczesnej w Warszawie) oraz „Choreo-Lab Warsaw-Zurich” (organizowanego przez Tanzhaus w Zurichu wraz z Fundacją Burdąg/Centrum w Ruchu). Prowadziła także zajęcia w Szkole Pedagogów Teatru przy Instytucie Teatralnym w Warszawie oraz liczne warsztaty tańca, improwizacji oraz choreografii w Polsce i zagranicą.

    Jest członkinią międzynarodowej sieci choreografów Advancing Peforming Arts Project (APAP). Od 2014 roku jest także przewodniczącą Rady Programowej Instytutu Muzyki i Tańca. 

  • Choreografia i wykonanie: Maria Stokłosa
    Światła: Michał Głaszczka
    Produkcja: Fundacja Burdąg
    Partnerzy: tragantDansa, Barcelona
    Czas trwania: 40 min.
    Data i miejsce premiery: 28.11.2012 Studio Teatralne „Koło”, Soho Factory, Warszawa