
W spektaklu Landscape with skiproads artysta zgromadził na scenie przedmioty, które odegrały istotną rolę w historii – były obecne podczas wydarzeń o przełomowym znaczeniu. W kolekcji znalazły się m.in. rękawiczka Adama Smitha, ostatnia butelka opróżniona przez Borysa Jelcyna, żołądek Tomasza z Akwinu czy ulubiony nóż Walta Disneya. Przedmioty niczego nie symbolizują, są głuchymi i ślepymi, lojalnymi świadkami historii. Ten oryginalny – niepokojący, zabawny, poetycki i krytyczny – spektakl jest podróżą przez dzieje i zarazem gorzką diagnozą stanu spraw publicznych w dzisiejszym świecie. Czy historia jest prawdą czy fikcją? Czy pozostało nam jedynie fantazjować na jej temat? Czy możliwa jest jeszcze rewolucja?
Wspaniały magik z opowieściami, które nas dotyczą.
De Theaterkrant (NL)Pieter de Buysser
Mieszka i pracuje w Brukseli. Jest filozofem, reżyserem i pisarzem – autorem prozy, esejów, poematów teatralnych, w których dekonstruuje konwencje , miesza różne stylistyki, tworząc oryginalne narracje, które nazywa anty-tragediami czy post-dramatami. Jest laureatem wielu nagród, m.in. Emile Zola Prize Dwarse Denker Trophy oraz Kleine Marie Hartman-pen. Był nominowany do prestiżowych Taalunie Toneelschrijf oraz Vlaamse cultuurprijs Podiumkunsten awards. W 2012 r. ukazała się jego pierwsza powieść zatytułowana De Keisnijder.
Tekst, występuje: Pieter De Buysser
Scenografia: Herman Sorgeloos
Dramaturgia: Marianne Van Kerkhoven (Kaaitheater)
Produkcja: Hiros
Koprodukcja: Richard Jordan Productions Ltd (UK), Big in Belgium (BE), LIFT festival (UK), Theatre Royal Plymouth we współpracy z Summerhall (UK) , Kaaitheater (BE), Stuk (BE), Bit Teatergarasjen (NO) oraz HAU Hebbel am Ufer (DE), Teater Avant Garden (NO), Archa Theatre (CZ)
Wsparcie: Rząd Flandrii