Używamy Cookies w celu dostosowania naszych serwisów do indywidualnych potrzeb użytkowników.
Dalesze korzystanie z tego serwisu oznacza, że będą one zapisane w pamięci urządzenia. Dowiedz się więcej o naszej polityce prywatności

Zamknij

08 - 28/06/2015

fot. Agata Schreyner
Galeriafot. Agata Schreyner
  • Jeden z najbardziej cenionych reżyserów europejskich opowie o swoich zmaganiach z "Doktorem Faustusem" Thomasa Manna. Co go w twórczości niemieckiego pisarza zaintrygowało, co znudziło? Kim jest według niego diabeł, który kusi Adriana Leverkühna? Dlaczego postać Lucyfera tak często powraca w twórczości włoskiego reżysera? Romeo Castellucci, autor maltańskiej instalacji "Doktor Faustus", jest uhonorowany wieloma prestiżowymi nagrodami, w tym Złotym Lwem w Wenecji za całokształt twórczości. Jest uznawany za następcę takich wizjonerów teatru, jak Jerzy Grotowski, Tadeusz Kantor czy Robert Wilson.

  • ROMEO CASTELLUCCI

    Jeden z najbardziej cenionych współczesnych reżyserów i myślicieli teatru. Uchodzi za następcę takich wizjonerów, jak Jerzy Grotowski, Tadeusz Kantor czy Robert Wilson. Ukończył Scenografię i Malarstwo na bolońskiej Akademii Sztuk Pięknych. W 1981 r. założył wraz z siostrą Claudią oraz przyszłą żoną Chiarą Socìetas Raffaello Sanzio – stowarzyszenie mające działać na pograniczu teatru, performansu i sztuk wizualnych, po to by badać możliwości ekspresji teatralnej poza porządkiem fabularnym. Przez 25 lat zespół funkcjonował jako swoista instytucja rodzinna, fenomen na europejskiej scenie teatralnej. Od 2006 roku Romeo, Chiara i Claudia tworzą w ramach Socìetas autonomiczne przedstawienia. Od tego czasu reżyser realizuje też projekty poza Socìetas Raffaello Sanzio – instalacje, opery i spektakle teatralne.

    W 2005 r. Romeo Castellucci został kuratorem teatralnej sekcji Biennale w Wenecji, w 2008 r. – artystą stowarzyszonym, czyli współtworzącym program festiwalu w Awinionie. W 2013 r. został nagrodzony na Festiwalu w Wenecji Złotym Lwem w kategorii „Teatr” za całokształt twórczości. W tym samym roku był kuratorem Idiomu "Oh Man, oh Machine" na Malta Festival Poznań. Była to jego kolejna wizyta w Poznaniu. Po raz pierwszy pojawił się w Polsce w 2002 r.: zaprezentował wówczas na festiwalu Malta głośny spektakl "Genesi: From the Museum of Sleep". W 2004 r. powrócił do Poznania z przedstawieniem "Voyage au bout de la nuit", a w roku 2013 ze spektaklem "Four Seasons Restaurant" oraz koncertem "Prelude to an Event" – zrealizowanym wspólnie ze Scottem Gibbonsem na zamówienie Malta Festival Poznań.