Używamy Cookies w celu dostosowania naszych serwisów do indywidualnych potrzeb użytkowników.
Dalesze korzystanie z tego serwisu oznacza, że będą one zapisane w pamięci urządzenia. Dowiedz się więcej o naszej polityce prywatności

Zamknij

08 - 28/06/2015

fot. materiały prasowe
Galeriafot. materiały prasowe
  • Zapraszamy na spotkanie z Timem Etchellsem, współzałożycielem legendarnej brytyjskiej grupy Forced Entertainment i kuratorem tegorocznego Idiomu Malta Festival Poznań, zatytułowanego New World Order / Nowy Ład Światowy. Etchells reżyseruje, pisze scenariusze, występuje w spektaklach, jest autorem wideo, neonów i projektów internetowych.

    Spotkanie odbędzie się 7. maja w Fundacji Malta, na miesiąc przed rozpoczęciem festiwalu. Prowadzenie: Katarzyna Tórz, programerka festiwalu i redaktorka książki pt. „Tak jakby nic się nie wydarzyło. Teatr Forced Entertainment”, która ukaże się w czerwcu nakładem Fundacji Malta i wydawnictwa ha!art.

    Twórczość Tima Etchellsa będzie obecna na Malta Festival Poznań w kilku odsłonach. Razem z Forced Entertainment zaprezentuje dwa spektakle The Notebook i Tomorrow's Parties. Ponadto, specjalnie na zamówienie Malty, przygotuje neon, który 8 czerwca pojawi się na budynku poznańskiej Starej Rzeźni.

    W tym „nowym ładzie światowym” przyszłość jest obszarem niepewnym, zarówno w wymiarze jednostkowym, jak i w szerszym, geo-politycznym i socjo-ekonomicznym. Prace będące częścią Idiomu nie przynoszą rozwiązań dla tej niepewności, myślę jednak, że w sposób nowatorski, zabawny, refleksyjny, surowy, ambitny i zaskakujący pomagają w rozpoznaniu i zrozumieniu terytorium, na którym żyjemy.


    Tim Etchells
     

    Przeczytaj cały tekst kuratorski.
    Dołącz do wydarzenia na FB!

     

  • Tim Etchells / Forced Entertainment

    Grupa Forced Entertainment powstała 31 lat temu i wywarła ogromny wpływ na rozwój brytyjskiego teatru niezależnego. Występowała na najważniejszych scenach i festiwalach na całym świecie. Jej spektakle to zarówno seanse dekonstrukcji przedstawiające rozpad świata i narracji, takie jak The Thrill of it All (2010) czy The Coming Storm (2012), minimalistyczne, niemal intymne przedstawienia, takie jak Tomorrow's Parties (2011) czy The Notebook (2014), oraz legendarne, trwające od 6 do 24 godzin spektakle-maratony oparte na improwizacji – Speak Bitterness (1994) czy Quizoola! (1996).

    Tim Etchells przy swoich interdyscyplinarnych projektach współpracował z wieloma choreografami, fotografikami i artystami wizualnymi, m.in. Meg Stuart, Borisem Charmatzem i Fumiyo Ikedą. Pokazywał swoje prace wizualne m.in. na Manifesta 7, Art Sheffield, Goteborg Bienale, October Salon Belgrade, Tate Liverpool. W 2013 r. był gościnnym kuratorem Exodos Festival w Lubljanie, w 2014 r. – specjalnej części London International Festival „After a War” poświęconej 100. rocznicy wybuchu pierwszej wojny światowej. W roku 2013 został artystą stowarzyszonym miasta Lizbona (wcześniej była nim Anne Teresa de Keersmaeker). Opublikował wiele książek, w których eksperymentuje z językiem i testuje różne strategie wobec narracji: Endland Stories, The Dream Dictionary (for the Modern Dreamer) oraz powieść The Broken World będącą formą przewodnika po fikcyjnej grze komputerowej. Ważną częścią twórczości Etchellsa są tworzone od 2008 r. (jako samodzielne obiekty) neony – metaforyczny komentarz do rzeczywistości społecznej. Lapidarne teksty umieszczane są na budynkach, w witrynach sklepowych i w przestrzeniach zamkniętych. Stanowią kontrapunkt do rzeczywistości wypełnionej nadmiarem informacji i haseł pozbawionych znaczenia i głębi.