Używamy Cookies w celu dostosowania naszych serwisów do indywidualnych potrzeb użytkowników.
Dalesze korzystanie z tego serwisu oznacza, że będą one zapisane w pamięci urządzenia. Dowiedz się więcej o naszej polityce prywatności

Zamknij

08 - 28/06/2015

fot. Hugo Glendinning
Galeriafot. Hugo Glendinning
  • „To Begin / To Go On / To The End” to warsztaty mistrzowskie, których celem jest przyjrzenie się projektowi teatralnemu pod kątem jego konstrukcji dramatycznej, ekonomi przestrzeni i rezultatów. Podczas dwóch dni warsztatów uczestnicy będą pracować nad serią krótkich zadań praktycznych w procesie improwizacji, pisania, dyskutowania i analizowania swoich pomysłów. Oprócz rozwijania praktycznych umiejętności i indywidualnej wrażliwości, celem warsztatów jest także wspólna refleksja nad ramami konceptualnymi oraz językiem przydatnym w tworzeniu i analizowaniu współczesnego spektaklu. Warsztaty wyrastać będą z praktyki artystycznej Tima Etchellsa - jego rozumienia teatru i performansu, pytań, które im stawia od ponad trzydziestu lat praktyki zawodowej w samym teatrze, a także w innych dziedzinach sztuki – od muzyki i kompozycji dźwiękowej, po pisanie i sztuki wizualne.

    Warsztaty kierowane są do młodych/ rozwijających się/rozpoczynających działalność twórców teatralnych. Uczestnicy powinni interesować się tworzeniem/pisaniem lub występowaniem w teatrze i mieć już w tym zakresie pewne doświadczenie. Zajęcia obejmować będą działania praktyczne (improwizację, pracę nad stworzeniem krótkich form itd.) oraz dyskusje służące wymianie idei.

    Ilość miejsc: 15
    Miejsce: Teatr Ósmego Dnia, ul. Ratajczaka 44, 61-728 Poznań
    Dojazd, nocleg i wyżywienie w zakresie uczestników
    Koszt: 150 PLN

    Aplikacje prosimy przesyłać na adres: masterclass@malta-festival.pl do dnia 27 maja.
    Zgłoszenie w języku angielskim powinno zawierać krótki (do 450 znaków) biogram - profil kandydata z datą urodzenia, oraz tekst - uzasadnienie chęci udziału w warsztatach.
     

  • TIM ETCHELLS / FORCED ENTERTAINMENT

    Grupa Forced Entertainment powstała 31 lat temu i wywarła ogromny wpływ na rozwój brytyjskiego teatru niezależnego. Występowała na najważniejszych scenach i festiwalach na całym świecie. Jej spektakle to zarówno seanse dekonstrukcji przedstawiające rozpad świata i narracji, takie jak The Thrill of it All (2010) czy The Coming Storm (2012), minimalistyczne, niemal intymne przedstawienia, takie jak Tomorrow's Parties (2011) czy The Notebook (2014), oraz legendarne, trwające od 6 do 24 godzin spektakle-maratony oparte na improwizacji – Speak Bitterness (1994) czy Quizoola! (1996).

    Tim Etchells przy swoich interdyscyplinarnych projektach współpracował z wieloma choreografami, fotografikami i artystami wizualnymi, m.in. Meg Stuart, Borisem Charmatzem i Fumiyo Ikedą. Pokazywał swoje prace wizualne m.in. na Manifesta 7, Art Sheffield, Goteborg Bienale, October Salon Belgrade, Tate Liverpool. W 2013 r. był gościnnym kuratorem Exodos Festival w Lubljanie, w 2014 r. – specjalnej części London International Festival „After a War” poświęconej 100. rocznicy wybuchu pierwszej wojny światowej. W roku 2013 został artystą stowarzyszonym miasta Lizbona (wcześniej była nim Anne Teresa de Keersmaeker). Opublikował wiele książek, w których eksperymentuje z językiem i testuje różne strategie wobec narracji: Endland Stories, The Dream Dictionary (for the Modern Dreamer) oraz powieść The Broken World będącą formą przewodnika po fikcyjnej grze komputerowej. Ważną częścią twórczości Etchellsa są tworzone od 2008 r. (jako samodzielne obiekty) neony – metaforyczny komentarz do rzeczywistości społecznej. Lapidarne teksty umieszczane są na budynkach, w witrynach sklepowych i w przestrzeniach zamkniętych. Stanowią kontrapunkt do rzeczywistości wypełnionej nadmiarem informacji i haseł pozbawionych znaczenia i głębi.

    www.forcedentertainment.com
    www.timetchells.com